Προαστιακός Πάτρας: “Τα ξύλα έχουν σαπίσει επικίνδυνα και τρένα κινούνται με 6 χλμ/ώρα”

Υπό διάλυση είναι η υποδομή και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας καθώς οι γραμμές θα έπρεπε σε πολλά σημεία να έχουν αντικατασταθεί πλήρως εδώ και καιρό, αλλά η συγκεκριμένη εργολαβία ακόμα …αναμένεται.

Τα ξύλα που υποστηρίζουν τη γραμμή είναι «σάπια», όπως λένε οι τεχνίτες, αποτελώντας ένα διαρκή κίνδυνο για τους διερχόμενους συρμούς.

Απόδειξη της οριακής κατάστασης της υποδομής είναι ότι μεταξύ Ρίου και Αγίου Ανδρέα οι συρμοί του Προαστιακού αναγκάζονται να ρίχνουν την ταχύτητά τους ακόμα και στα …6 ή τα 10 χιλιόμετρα την ώρα προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Από το υπόμνημα 1036 που λαμβάνουν οι μηχανοδηγοί και αποτελεί ουσιαστικά το δελτίο βραδυποριών, προκύπτει ότι την Τετάρτη, ημέρα που σημειώθηκε ο μερικός εκτροχιασμός του συρμού του Προαστιακού, οι οδηγίες ανέφεραν ταχύτητες από 6 έως 55 χιλιόμετρα την ώρα στα περισσότερα και μόνο σε λίγα τμήματα ταχύτητες 60 και 65 χιλιομέτρων. Πρακτικά βραδυπορίες σε όλο το μήκος της γραμμής, η οποία ουσιαστικά θεωρείται ακατάλληλη για την ανάπτυξη κανονικών ταχυτήτων.

Στις παρατηρήσεις αναφέρονταν ως προβλήματα η κατάσταση της γραμμής, τα κλειδιά, η κατάσταση των καμπυλών και των αλλαγών, η κατάσταση γέφυρας και η ύπαρξη ισόπεδης διάβασης.

Παρά τις χαμηλές ταχύτητες όμως ο χθεσινός εκτροχιασμός στη διασταύρωση της Γούναρη με την Όθωνος Αμαλίας δεν κατέστη δυνατό να αποφευχθεί. Αν και δεν προκάλεσε τραυματισμούς μεταξύ των 72 επιβατών που μετακινούνταν με τον συγκεκριμένο συρμό εκείνη την ώρα, κατέδειξε την κατάρρευση του δικτύου, ακόμα και στις ελάχιστες περιοχές, στις οποίες εκτελείται και αυτό το λιγοστό σιδηροδρομικό έργο στη χώρα μας.

«Τι συντήρηση να κάνεις σε ξύλα που έχουν σαπίσει;»
Από την πρώτη στιγμή του ατυχήματος, οι ενδείξεις έδειχναν εξαρχής ότι το συμβάν πιθανότατα αποδίδεται στην κακή κατάσταση της υποδομής. Σιδηροδρομικές πηγές μάλιστα αναφέρουν ότι η συντήρηση στο τμήμα αυτό είναι ουσιαστικά αδύνατη, καθώς αυτή απαιτεί συνολική ανάταξη δεδομένου ότι τα ξύλα στήριξής της είναι πλέον εντελώς «σάπια» αποτελώντας ένα διαρκή κίνδυνο: «Συντηρήσεις γίνονται, αλλά τι συντήρηση να κάνεις σε ξύλα που έχουν σαπίσει; Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και καιρό και χρόνο με το χρόνο εντείνεται λόγω της θάλασσας. Δεν μπορείς να το αγνοήσεις. Τα τρένα σχεδόν μπαίνουν 15 πόντους μέσα στο έδαφος όταν περνούν από συγκεκριμένα τμήματα της γραμμής. Στην κυριολεξία βουλιάζει η γραμμή, γι΄αυτό και τα τρένα κινούνται με τόσο χαμηλές ταχύτητες», λέει στο «Έθνος» ο αντιπρόεδρος των εργαζομένων του Σωματείου ΟΣΕ, Παντελής Μπαριανός.

Και συνεχίζει: «Ακούμε εδώ και ένα χρόνο ότι έχει εγκριθεί κονδύλι για το τμήμα μεταξύ Ρίου και Αγίου Ανδρέα, αλλά ακόμα δεν το έχουν πάρει και εργολαβία δεν έχουμε δει», καταλήγει.

Παρόμοια είναι η ενημέρωση που έχουν και οι μηχανοδηγοί, οι οποίοι πλέον γνωρίζουν καλά την επικινδυνότητα του σημείου: «Από τον περασμένο Ιούνιο έχουμε ενημερώσει ότι η κατάσταση της υποδομής είναι τραγική και ότι η Πάτρα έχει μεγάλο πρόβλημα. Για αυτό το λόγο έχουν μειωθεί δραματικά οι ταχύτητες των συρμών και έχουν αυξηθεί πολύ οι χρόνοι των διαδρομών με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να γινόμαστε διαρκώς αποδέκτες παραπόνων και διαμαρτυριών από το επιβατικό κοινό. Ο εκτροχιασμός όμως της Τετάρτης έδειξε πως και οι βραδυπορίες δεν είναι λύση. Και με τις χαμηλές ταχύτητες υπάρχουν φορές που μπορεί να προκύψει εκτροχιασμός, καθώς όπως φαίνεται σε εκείνο το σημείο έχει υποστεί μια μορφή στρέβλωσης – καθίζησης η γραμμή. Ήταν θέμα χρόνου να υπάρξει συμβάν. Αποφεύχθηκαν τα χειρότερα λόγω χαμηλής ταχύτητας», τονίζει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), Γιώργος Μανώλης. Ο ίδιος προσθέτει ότι τον περασμένο Ιούνιο είχαν λάβει τη διαβεβαίωση του διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ ότι θα βγει εργολαβία για την πλήρη ανάταξη της γραμμής: «Κοντεύουμε να φτάσουμε όμως στον Δεκέμβριο και δεν έχει γίνει τίποτα».

 

Σχόλια


Matchnews.gr

Ειδήσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΩΡΑ - ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Πάτρα: "Έφυγε" μετά από επέμβαση η Χαρά Ιωαννίδη, μητέρα δύο παιδιών

Τελέστηκε ο πρώτος γάμος ομόφυλου ζευγαριού γυναικών στην Πάτρα - Αποκλειστικές Φωτογραφίες μέσα από την δεξίωση

ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ: “Εφυγε” η Αναστασία μόλις 40 ετών – ΦΩΤΟ

Θρήνος για τον Κώστα Παπακώστα -Άφησε την τελευταία του πνοή στην Πάτρα

ΠΑΤΡΑ: “Εφυγε” ο Κωνσταντίνος – Μόλις στα 49 – Πάλεψε αλλά δεν τα κατάφερε – ΦΩΤΟ

Παιδάκι 3,5 ετών πέθανε από παρβοϊό - Άλλα 10 κρούσματα σε παιδικό σταθμό

ΠΑΤΡΑ – ΣΟΚ! Πέθανε ο έμπορος Ανδρέας Ρηγόπουλος

Διπλή τραγωδία με δύο νεκρούς άνδρες – «Σε 20 λεπτά είμαι σπίτι»

Το ξέσπασμα της κόρης της Χαράς Ιωαννίδη – Περιγράφει πώς έχασε τη μάνα της: "Την πήγα σε 3 νοσοκομεία"

Αυτή είναι η 40χρονη που μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου από τον πρώην σύζυγό της

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ

Έχασε το σπίτι της η 48χρονη που αυτοκτόνησε με το αυτοκίνητο στο λιμάνι της Πάτρας

Βασιλικό Αχαΐας: Πατέρας δύο παιδιών πήρε την καραμπίνα και αυτοκτόνησε

Πάτρα: "Έφυγε" μετά από επέμβαση η Χαρά Ιωαννίδη, μητέρα δύο παιδιών

Τελέστηκε ο πρώτος γάμος ομόφυλου ζευγαριού γυναικών στην Πάτρα - Αποκλειστικές Φωτογραφίες μέσα από την δεξίωση

Θρηνος στην Πατρα.Εχασε την μαχη ο 25 χρονος Δημήτρης Τσελιμεκης θυμα τροχαίου στην Ελ.Βενιζελου.

ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ: “Εφυγε” η Αναστασία μόλις 40 ετών – ΦΩΤΟ

Θρήνος για τον Κώστα Παπακώστα -Άφησε την τελευταία του πνοή στην Πάτρα

ΠΑΤΡΑ: “Εφυγε” ο Κωνσταντίνος – Μόλις στα 49 – Πάλεψε αλλά δεν τα κατάφερε – ΦΩΤΟ

Πάτρα: "Έφυγε" μόλις στα 44 χρόνια του ο Γρηγόρης Σύρμης

Παιδάκι 3,5 ετών πέθανε από παρβοϊό - Άλλα 10 κρούσματα σε παιδικό σταθμό